wtorek, 22 listopada 2016

Samoświadomość - podstawa motywacji. Pogłębianie relacji podczas spontanicznej zabawy. Ciekawe szkolenia.

       Liczne badania naukowe oraz doświadczenia naszych specjalistów pokazują, że osoby ze spektrum autyzmu znacząco różnią się od ludzi o typowym rozwoju w zakresie świadomości samych siebie. Samoświadomość, podobnie jak inne obszary, rozwija się wg określonego porządku i związana jest z zainteresowaniem sobą samym, jako człowiekiem od najmłodszych lat. Kluczowy problem osób ze spektrum, jakim jest większe zainteresowanie przedmiotami, niż ludźmi powoduje, że nabywanie wiedzy o sobie przebiega w odmienny sposób, bardzo często komplikując życie. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak wspierać rozwój samoświadomości u osób z autyzmem, zwiększając tym samym ich szanse na satysfakcjonujące życie.
dr. Joanna Ławicka - pedagog specjalny. Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, w roku 2012 uzyskała stopień doktora nauk społecznych na Uniwersytecie Opolskim. Autorka licznych publikacji oraz programów terapeutyczno-edukacyjnych we współpracy z PWN. Współzałożycielka poradni Prodeste, od 2013 roku prezes zarządu Fundacji Prodeste w Opolu, prowadzącej wielokierunkowy program wspierania osób z zaburzeniami rozwoju. Z osobami ze spektrum autyzmu pracuje od 12 lat. Prywatnie mama trzech córek.
 Przebieg szkolenia w Prodeste :
  • Etapy rozwoju samoświadomości u człowieka a trudności osób ze spektrum autyzmu.
  • Przyczyny i skutki nieadekwatnej samoświadomości
  • Zrozumieć siebie - aby lepiej rozumieć innych.



"Pogłębianie relacji podczas spontanicznej zabawy z dzieckiem ze spektrum autyzmu"


Prowadzący szkolenie: Kamil Lodziński. Ukończył Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu o specjalności Promocja zdrowia i socjoterapia. Od 2007 roku pedagog w Specjalnej Społecznej Szkole Podstawowej i Gimnazjum "Zakątek". Pedagog, logopeda, terapeuta I i II stopnia metody opartej na relacji The Grouth through Play System. Uczestnik obozów szkoleniowo-terapeutycznych organizowanych przez fundację „Zrozumieć autyzm”. Od 6 lat zaangażowany w rozpowszechnianiu wiedzy na temat podejścia niedyrektywnego wobec dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Specjalista komunikacji wspomagającej i alterantywnej AAC. Członek Stowarzyszenia „Potrafię Więcej” od 2010 r., prowadzi zajęcia świetlicowe dla dzieci i młodzieży oparte o model rozwojowy oraz zajęcia terapeutyczne w zakresie wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (AAC).

Przykład:
Film- responsywny partner w interakcji .
 Responsywność – definicja i badania.
Responsywność  – analiza zachowań partnera w różnych wzorcach interakcji.
Responsywność – Dwa modele podejścia do uczenia.

Zabawy dla uczestników- responsywność.
Kreatywność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz