Liczne badania naukowe oraz
doświadczenia naszych specjalistów pokazują, że osoby ze spektrum
autyzmu znacząco różnią się od ludzi o typowym rozwoju w zakresie
świadomości samych siebie. Samoświadomość, podobnie jak inne obszary,
rozwija się wg określonego porządku i związana jest z zainteresowaniem
sobą samym, jako człowiekiem od najmłodszych lat. Kluczowy problem osób
ze spektrum, jakim jest większe zainteresowanie przedmiotami, niż ludźmi
powoduje, że nabywanie wiedzy o sobie przebiega w odmienny sposób,
bardzo często komplikując życie. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak
wspierać rozwój samoświadomości u osób z autyzmem, zwiększając tym samym
ich szanse na satysfakcjonujące życie.
dr. Joanna Ławicka - pedagog specjalny. Absolwentka
Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, w roku 2012 uzyskała stopień
doktora nauk społecznych na Uniwersytecie Opolskim. Autorka licznych
publikacji oraz programów terapeutyczno-edukacyjnych we współpracy z
PWN. Współzałożycielka poradni Prodeste, od 2013 roku prezes zarządu
Fundacji Prodeste w Opolu, prowadzącej wielokierunkowy program
wspierania osób z zaburzeniami rozwoju. Z osobami ze spektrum autyzmu
pracuje od 12 lat. Prywatnie mama trzech córek.
- Etapy rozwoju samoświadomości u człowieka a trudności osób ze spektrum autyzmu.
- Przyczyny i skutki nieadekwatnej samoświadomości
- Zrozumieć siebie - aby lepiej rozumieć innych.
"Pogłębianie relacji podczas spontanicznej zabawy z dzieckiem ze spektrum autyzmu"
Przykład:
Film- responsywny partner w interakcji .
Responsywność – definicja i badania.
Responsywność – analiza zachowań partnera w różnych wzorcach interakcji.
Responsywność – Dwa modele podejścia do uczenia.
Zabawy dla uczestników- responsywność.
Kreatywność.
Prowadzący szkolenie: Kamil Lodziński. Ukończył Uniwersytet im. Adama
Mickiewicza w Poznaniu o specjalności Promocja zdrowia i socjoterapia.
Od 2007 roku pedagog w Specjalnej Społecznej Szkole Podstawowej i
Gimnazjum "Zakątek". Pedagog, logopeda, terapeuta I i II stopnia metody
opartej na relacji The Grouth through Play System. Uczestnik obozów
szkoleniowo-terapeutycznych
organizowanych przez fundację „Zrozumieć autyzm”. Od 6 lat zaangażowany w
rozpowszechnianiu wiedzy na temat podejścia niedyrektywnego wobec
dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Specjalista komunikacji
wspomagającej i alterantywnej AAC. Członek Stowarzyszenia
„Potrafię Więcej” od 2010 r., prowadzi zajęcia świetlicowe dla dzieci i
młodzieży oparte o model rozwojowy oraz zajęcia terapeutyczne w
zakresie wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (AAC).
Przykład:
Film- responsywny partner w interakcji .
Responsywność – definicja i badania.
Responsywność – analiza zachowań partnera w różnych wzorcach interakcji.
Responsywność – Dwa modele podejścia do uczenia.
Zabawy dla uczestników- responsywność.
Kreatywność.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz